בדיקות ראיה ושירותים

אנשים רבים חוששים לעשות בדיקות עיניים, וגם כשהם מרגישים שיש להם איזו בעיה בעיניים, לפעמים אפילו כזו שמפריעה להם לתפקד בעבודה או לנהוג, הם דוחים שוב ושוב את בדיקת העיניים שהיא בעיה רפואית, לא משנה איזו.

למען האמת, בדיקת עיניים היא בדיקה פשוטה וקצרה, לא כואבת ולא פולשנית, ובעלת חשיבות רבה. חשוב לבצע בדיקת עיניים פעם בשנה, בדיוק כפי שמבצעים בדיקות אחרות כמו בדיקות דם, בדיקות אצל הרופאת נשים וכו'. כך למשל, איגוד האופטומטריה האמריקאי ממליץ לבצע בדיקת עיניים פעם בשנה מגיל 18 ומעלה, כדי לזהות מראש בעיות ראייה שונות, כגון – קוצר ראייה, רוחק ראייה, עיוורון צבעים וכו'.

יתכן שאתם מתקשים במילוי משימות יומיומיות מבלי להבין שהבעיה האמיתית היא שאתם לא רואים טוב. הבדיקה גם מאתרת התפתחות של מחלות עיניים כגון גלאוקומה, ניוון מקולרי, או קטרקט, שעלולות לגרום לירידה בראייה ואף לעיוורון. בנוסף, הבדיקה יכולה לספק מידע על הבריאות הכללית שלכם ולזהות סימנים למחלות כגון סוכרת, יתר לחץ דם, או סרטן.

במרכז לתפקודי ראייה אופטיטק, אנו מבצעים את כל בדיקות הראייה, ומתאימים עדשות מגע ומשקפיים בהתאם לממצאים.

בדיקות ראייה תקופתיות

בדיקות ראייה תקופתיות הן הכרחיות לשמירה על בריאות העיניים וראייה תקינה. מומלץ לבצע בדיקות ראייה אחת לשנה או שנתיים בקרב מבוגרים, ואף לעיתים קרובות יותר אצל ילדים, במיוחד לפני מעבר לכיתה א'. 

יש מספר בדיקות המומלצות לבני 50 ומעלה.  
בגיל זה מומלצות בדיקות מיוחדות נוספות מעבר לבדיקה שגרתית, כדי לאתר בעיות עיניים הקשורות להזדקנות ולמנוע נזק בלתי הפיך, מחלות עיניים כמו קטרקט, גלאקומה, נייוון רשתית וכו', אלו מחלות שקטות שלא תמיד המטופל מבחין בתחילתן אך בדיקה שגרתית בהחלט עשויה לאתר בזמן ולמנוע התדרדרות ופגיעה משמעותית באיכות החיים.

בדיקות אלה חיוניות לזיהוי מוקדם של מחלות עיניים הנפוצות בעיקר בגילאי 50 ומעלה. חשוב לציין, שטיפול מוקדם יכול לעצור את התקדמות המחלה או אף להפוך אותה, והזנחה של המצב תעשה בדיוק את ההיפך.

גם אם אתם מרכיבים משקפי ראייה, עליכם להקפיד על בדיקות קבועות. חשוב לבחון האם יש צורך בהחלפת משקפי הקריאה שלכם למספר אחר, או אם התעוררה בעיה אחרת. 

בדיקות להתאמת עדשות מגע

אם אתם חושבים להחליף את המשקפיים בעדשות מגע, או אם אתם צריכים להתחיל להרכיב משקפיים אבל מעדיפים עדשות מגע, עליכם לעבור בדיקות ראייה והתאמת עדשות מגע. עדשות מגע מאפשרות ראייה חדה ללא תלות במשקפיים או ניתוחים, אך דורשות התאמה נכונה ומעקב רפואי, מאחר ומדובר בחפץ שאתם מכניסים לתוך העין.

בבדיקת התאמת עדשות מגע בודקים את ההתאמה לעין עצמה, את התאמת עוצמת העדשה לצרכי הראייה של המטופל ואת היכולת להתרגל לעדשות.

הבדיקה כוללת:

  • בדיקת מבנה העין, בריאותה ומידת התאמתה להתאמת העדשה.
  • קביעת סוג העדשה המתאים – יומית, חודשית, שנתית וכד'.
  • מדידת עקמומיות הקרנית וקביעת עוצמת העדשה. 
  • הדרכה בנושא הרכבת העדשות, הוצאתן מהעין ואיחסונן בצורה נכונה. 
  • מעקב אחר בריאות העין ושינויים בראייה במהלך השימוש בעדשות.

עדשות מגע דורשות התאמה אישית ומדויקת על ידי אופטומטריסט. שימוש לא נכון עלול לגרום לזיהומים ופגיעה בעין.  

בדיקות ראייה לילדים

בדיקות ראייה תקופתיות לילדים הן הכרחיות לגילוי מוקדם של ליקויי ראייה ומניעת נזקים ארוכי טווח. בדיקת הראייה הראשונה מומלצת לתינוקות בגיל 6-12 חודשים, וכמובן לקראת כניסה לבית ספר מומלץ לעבור בדיקת ראייה מקיפה. בדיקה זו כוללת:

  • בדיקת חדות הראייה מקרוב ומרחוק.
  • אבחון לקויות ראייה כגון מיופיה ואסטיגמטיזם. 
  • בדיקת תפקודי ראייה כמו תפיסה חזותית, תנועתיות העיניים, זיהוי צבעים.
  • בדיקת יכולת מיקוד וכיווץ האישונים.

במהלך שנות בית הספר מומלץ לעבור בדיקת עיניים אחת לשנה עד שנתיים, ולעיתים קרובות יותר אצל ילדים עם ליקויים או בעיות שונות.

ילדים עם לקות למידה עשויים לסבול מבעיות ראייה הפוגעות ביכולת הלמידה, מבלי שהם אפילו מודעים לכך. בדיקות תפקודיות יכולות לאבחן בעיות אלה ולתת פתרונות בדמות תרגילי ראייה, עדשות או טיפולים מיוחדים. חשוב לאתר בעיות ראייה בכדי למנוע תיסכולים על רקע קשיים בלימודים, ירידה בביטחון העצמי ובעיות חברתיות.

בדיקות למשרד הרישוי:

בדיקות להוצאת רשיון נהיגה ראשון

ראשית, יש למלא טופס מקוון באתר משרד התחבורה, יש למלא פרטים אישיים ופרטי יצירת קשר וכן למלא הצהרה רפואית

טופס מקוון משרד התחבורה

לאחר שליחת הבקשה, יישלח העתק של הטופס לכתובת הדואר האלקטרוני ולמספר הטלפון של מגיש הבקשה, המאפשר לגשת מיידית לצילום תמונה באחת מתחנות הצילום המורשות של משרד התחבורה ולאחר מכן ביצוע בדיקת ראייה אצל אופטומטריסט מוסמך ומורשה.

תוצאות בדיקת הראייה יישלחו באופן מקוון אל משרד הרישוי, וייתקבל מסרון המאשר את קבלת תוצאות הבדיקה.

בדיקות להוספה על רשיון קיים

יש להגיש את אותה בקשה באתר משרד התחבורה

טופס מקוון משרד התחבורה

אך אין צורך בצילום, אלא, ניתן לגשת לבדיקת ראייה אצל אופטומטריסט מוסך ומורשה משרד התחבורה

בדיקת ראייה להסרת הגבלת מישקפיים ברשיון הנהיגה

נהגים שעברו ניתוח תיקון ראייה, יכולים לפנות לרשות הרישוי ולבקש להוריד את המגבלה ברישיון הנהיגה המחייבת אותם להרכיב משקפיים בעת נהיגה. 

יש לגשת לאופטומטריסט מורשה, לבצע בדיקת ראייה חדשה ולבקש למלא רק את החלק של בדיקת הראייה.

יש להגיש את הבקשה באופן דיגיטלי, "פניה בנושא רישיון נהיגה", ולצרף לטופס הדיגיטלי את הטופס המעודכן של בדיקת הראייה.

בנוסף, ניתן לשלוח את הטופס vמלא לא יאוחר מחודש ימים לאחר קבלתו באמצעות הדואר לכתובת ״מחלקת מידע ובקרה אגף הרישוי: ת.ד. 270 חולון מיקוד 5810201״.

לתשומת לבך, רצוי לשמור בידך צילום של הטופס.

בדיקת ראייה לצו ראשון:

על מנת לקצר את השהות בלשכת הגיוס במהלך הליך צו ראשון, מומלץ למלא את הטופס ולהעלות אל אתר "מתגייסים" מבעוד מועד.

יש לקבוע תור לבדיקת ראייה, מדובר בבדיקה פשוטה וקצרה מאוד, לעיתים כרוכה בתשלום. אם הנך מרכיב מישקפיים יש להביאן עימך וכן את הטופס, עליו האופטומטריסט חותם וממלא את תוצאות הבדיקה (חלק ג' בטופס).

אם הנך מרכיב מישקפיים מעל 4.00 יש להבדק אצל רופא עיניים, להגיע עם מלווה, שכן, הרופא מטפטף טיפות להרחבת האישונים לצורך בדיקה רפואית של קרקעית העין.

דוגמא של הטופס:

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע”מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון הרגיל של בית העסק הוא 04-6248087

 

דילוג לתוכן