בדיקה וצילום טופגורפיה של הקרנית

בדיקה וצילום טופגורפיה של הקרנית: חשיבות האבחון והטיפול

הקרנית היא שכבה שקופה וקמורה הנמצאת בחלק הקדמי של העין, ובעלת מספר תפקידים חשובים: הקרנית עוזרת למקד ולשבור את קרני האור הנכנסות לעין, ובכך מאפשרת ראייה ברורה. צורתה הקמורה גורמת למיקוד האור על הרשתית שבחלקה האחורי של העין. הקרנית מהווה מחסום פיזי ראשוני שמונע חדירת גופים זרים וחיידקים לעין. הקרנית סופגת קרינת UV ועל הדרך מונעת נזק לרקמות פנימיות יותר בעין, ומאחר והיא עשויה מרקמה שקופה, האור יכול לעבור אל תוך העין. בנוסף, הקרנית אחראית לאספקת חמצן לכל רקמות העין הקדמיות שאין להן כלי דם. יש בה שרירים קטנים שהתפקיד שלהם הוא לשמור על הצורה שלה, ולאפשר שינויים קלים במהלך מיקוד העין.

למה חשוב לבצע בדיקה וצילום טופגורפיה של הקרנית?

בדיקה וצילום טופגורפיה של הקרנית הן בדיקות שאינן פולשניות ואינן כואבות. תפקידן  ליצור תמונה תלת-ממדית של הקרנית, בכדי לקבל מידע חשוב על צורתה, עוביה, ומצבה הבריאותי. בדיקות טופגורפיה של הקרנית חשובות לאבחון מגוון מצבים הקשורים לקרנית, כולל:

  • קרטוקונוס: מצב שבו הקרנית הופכת דקה ומעוותת, מה שעלול לגרום לראייה מטושטשת.
  • אסטיגמציה: מצב שבו הקרנית אינה עגולה לחלוטין, מה שעלול לגרום לראייה מטושטשת בכיוונים מסוימים.
  • קטרקט: מצב שבו העדשה הטבעית של העין מיטשטשת ונעכרת, מה שעלול לגרום לראייה מטושטשת.
  • דלקת קרנית: מצב שבו הקרנית מודלקת, מה שעלול לגרום לכאב, אדמומיות, וראייה מטושטשת.

 

בדיקות טופגורפיה של הקרנית יכולות  לעזור לרופאי העיניים לתכנן טיפולים למצבים אלו. לדוגמה, במקרה של קרטוקונוס, הבדיקה יכולה לעזור לרופא העיניים לקבוע את מידת ההתעקמות של הקרנית, ובכך לסייע לו לבחור את הטיפול המתאים ביותר למטופל.

כיצד מתבצעות בדיקה וצילום טופגורפיה של הקרנית?

בדיקת טופגורפיה של הקרנית מתבצעת באמצעות מכשיר מיוחד המקרין אור על הקרנית ומזהה את החזרה שלו. המידע שנאסף מהבדיקה מעובד על ידי מחשב, ויוצר תמונה תלת-ממדית של הקרנית. הבדיקה קצרה ואיננה כואבת, אין צורך בהכנה מיוחדת אליה ואין לה תופעות לוואי. 

צריכים לעבור בדיקה וצילום טופגורפיה של הקרנית? אנו באופטיטק נשמח לעזור לכם, להסביר לכם במהלך כל שלב מה אנו עושים ולהעניק לכם טיפול בהתאם לתוצאות שיתגלו.

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע”מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון הרגיל של בית העסק הוא 04-6248087

 

דילוג לתוכן