בדיקות להתאמת עדשות מגע

אנשים רבים בוחרים להרכיב עדשות מגע, עקב כך שעדשות מגע הן דרך יעילה ונוחה לשפר את הראייה, אפשר לעשות איתן ספורט ולרקוד (בניגוד למשקפיים שעלולות "לעוף" תוך כדי תנועה) ובאופן כללי להרגיש חופשיים יותר. בנוסף, יש לא מעט אנשים שממש לא סובלים את המראה שלהם עם משקפיים, ועדשות מגע פותרות להם את הבעיה. עם זאת, חשוב להקפיד על התאמה נכונה של עדשות המגע כדי להבטיח שהעין לא תסבול מעדשה שאיננה מדויקת לה, ושחדות הראייה לא תיפגע.

 התהליך של התאמת עדשות מגע מתחיל אצל האופטומטריסטים הבכירים במרכז לתפקודי ראייה אופטיטק. כאן, אופטומטריסטים יבדקו את העיניים שלכם ויקבעו את המספר המדויק שלכם וסוג עדשות המגע המתאים ביותר עבורכם.

איזה בדיקות עושים להתאמת עדשות מגע?

בדיקת ראייה
הבדיקה הראשונה שתתבצע היא בדיקת ראייה. בדיקה זו תקבע את המרשם שלכם, שכולל את מספר העדשות, האופטיזם או המיופיה, והצילינדר במידה ויש.

בדיקת טופוגרפיה
בדיקת טופוגרפיה היא בדיקה הממפה את פני הקרנית. בדיקה זו חשובה במיוחד עבור אנשים עם קרנית מעוקמת, כגון אנשים עם קרטוקונוס

בדיקת תנועת העין
בדיקת תנועת העין בודקת כיצד העין שלכם פועלת. זו בדיקה חשובה, מאחר ותפקידה הוא לוודא שהעדשות שתרכיבו לא יפריעו לתנועת העין הטבעית שלכם.

בדיקת בריאות העין
האופטומטריסט יבדוק את בריאות העין שלכם, ויחפש סימנים לבעיות נוספות כמו יובש בעיניים או אלרגיות – תסמינים שעלולים להשפיע על התאמת עדשות המגע.

מדידת קוטר הקרנית
קוטר הקרנית הוא קוטרו של החלק הקדמי והשקוף של העין. מדידת קוטר הקרנית חשובה כדי לוודא שהעדשות תהיינה בגודל המתאים.

בחינת צורת העין
הצורה של העין חשובה גם להתאמת עדשות מגע. האופטומטריסט יבדוק את צורת העין שלכם כדי לוודא שהעדשות ימוקמו בצורה נכונה על הרשתית.
אחרי הבדיקה להתאמת עדשות מגע, האופטומטריסט יזמין לכם את עדשות המגע, וכשתגיעו לקבל אותן, תתבקשו להרכיב אותן ולוודא שאתם מרגישים אתן בנוח, ושאתם יודעים איך להציב אותן בתוך העין.

הדרכות
הדרכת הכנסה והוצאת העדשות מהעין, ומתן הוראות טיפול ותחזוקה

טיפים לבחירת עדשות מגע

כשבוחרים עדשות מגע, חשוב לקחת בחשבון את הגורמים הבאים: מה הם הצרכים הרפואיים שלכם, מה ההעדפות שלכם ומתי תוכלו להרכיב את העדשות. זה לא מובן מאליו, שתוכלו להרכיב את העדשות גם לעבודה, יש מקצועות בהם זה לא אפשרי, לדוגמא אם אתם עובדים כמצילים בים, או כמדריכי שחייה / מטפלים בוואטסו, לא תוכלו להרכיב את העדשות שלכם במהלך יום העבודה. מי הים והבריכה מכילים אצות, זיהומים וחיידקים אחרים שיכולים לגרום לכם לזיהום בעיניים. כאשר עדשות מגע באות במגע עם המים, הן עלולות לספוג את החיידקים הללו ולהעביר אותם לעין שלך. זיהום העיניים הנגרם על ידי מגע של עדשות מגע במים נקרא "דלקת קרנית וזיהום". הוא כואב ואף מסוכן, ויכול לגרום לנזק רב לקרנית.

אנשים שמרכיבים עדשות שנים רבות, נוטים להזמין עדשות חדשות בצורה אוטומטית מבלי לעבור שוב בדיקות להתאמת עדשות מגע. לא כדאי לדלג על השלב של הבדיקות, כי אתם לא יכולים לדעת אם משהו השתנה במצב העיניים שלכם, הן מבחינת מספר (לא תמיד אנחנו שמים לב) והן מבחינות אחרות, שמשפיעות על העיניים שלנו. 

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע”מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון הרגיל של בית העסק הוא 04-6248087

 

דילוג לתוכן