משקפי מולטיפוקל: החזירו לעצמכם את ראיית הנעורים

שינויים בראייה לאורך החיים הם דבר שכיח. במיוחד משמעותי לאחר גיל 40, כאשר חלה אצל רבים הידרדרות בראייה מקרוב. כחלק מהתמודדות של רבים מאיתנו עם הגיל "המתקדם", לא פעם אנחנו בוחרים להתעלם מהמצב להרחיק את הספר כשאנחנו מנסים לקרוא או להגדיל באופן ניכר את גודל האותיות בטלפון הנייד. 

ראייה היא לא דבר שכדאי להזניח ובמדריך זה נפרט על אחד הפתרונות המצוינים עבור מי שסובל ממספר בעיות ראייה בו זמנית – משקפי המולטיפוקל.

תוכן עניינים

פרסביופיה – כשהעין מזדקנת

רובנו לא יודעים איך לקרוא לתופעה הזו בדיוק, אך לאחר גיל 40 אנחנו מרגישים שאנחנו מתאמצים לראות, בעיקר מקרוב, את הספר, תוויות על קופסא, הודעות בנייד ועוד. לתופעה הזו קוראים "פרסביופיה" (או בשמה העברי זוקן ראיה). מדובר אכן בתופעה שנובעת מהזדקנות העין, המתרחשת בשכיחות גבוהה באוכלוסייה, ולפי הסטיסטיקה  אצל כ-86% מבני ה-40 ומעלה. 

בשל השינויים בעין עם הגיל , מתרחש איבוד הדרגתי של היכולת לקבל תמונה ברורה של אובייקטים קרובים. זוהי אינה מחלה אלא חלק מתהליכי ההזדקנות של העין. 

מי שמרגיש שאינו מצליח למקד את הראייה ומתקשה לראות מקרוב, מומלץ שיפנה לאופטומטריסט על מנת להתאים משקפי קריאה או פתרון דומה.

אך מה קורה כאשר האדם סובל מקוצר ראייה כלומר  גם אינו רואה ממרחק, מי שלמשל זקוק למשקפיים לצורך נהיגה, צפייה בסרט או בטלוויזיה? הפתרון הטוב ביותר עבור אלה הוא שימוש במשקפי מולטיפוקל. 

מהם משקפי מולטיפוקל?

משקפי מולטיפוקל הם סוג מיוחד של משקפיים המאפשרים ראייה ברורה בטווחים שונים, ללא צורך להחליף משקפיים. עדשות המשקפיים מתאימות את עצמן לטווחים המשתנים ומאפשרות למרכיבן לראות טוב בכל מצב. 

משקפי מולטיפוקל הן למעשה משקפיים בעלי עדשות חכמות פרוגרסיביות, כלומר עדשות המתאימות לכל הטווחים – הן לטווח רחוק של נהיגה או טלוויזיה וסרטים, לטווח אמצע – שהוא הטווח של התבוננות במחשב או לוח השעונים ברכב, וגם לטווח הקרוב, לצורך קריאה ממכשיר הטלפון, עיון במסמכים, קריאת ספר, עיתון וכו'. היכולת של העדשה לספק מיקוד בכמה מוקדים ובטווחים שונים הופכות את משקפי המולטיפוקל למענה המתאים ביותר לגילאי ה-40 ואילך.

כיצד פועלות עדשות מולטיפוקל?

מדובר בעדשות המיוצרות בטכנולוגיה מתקדמת. ככל שהעדשה יותר חכמה או משודרגת, כך יותר נוח וקל למרכיב המשקפיים לעבור בין המוקדים. 

עדשות המולטיפוקל משלבת את מספר המוקדים דרך, נקרא לזה סוג של "פרוזדור" שעובר בין הטווחים – רחוק לקרוב. העין המתבוננת דרך העדשה עוברת בפרוזדור הזה ככל שהעדשה חכמה יותר, המעבר חלק יותר ויש פחות תופעות נלוות. כאשר העדשה לא מותאמת בצורה הנכונה ואינה מתאימה, עלול מרכיב המשקפיים לחוש סחרחורת ובאי נוחות במעבר בין המוקדים.

אנחנו באופטיטק מרבים לעבוד עם עדשות מתוצרת אירופה בעיקר גרמניה,שוויץ, וצרפת המיוצרות על ידי החברות המובילות ועם טכנולוגיה המתקדמת ביותר. בין היתר, אנחנו מתאימים  עדשות של Rupp &hubrach– חברה גרמנית לייצור עדשות מולטיפוקל, שזוכה כבר משנת 2018 בפרסים על הטכנולוגיה המתקדמת שבה היא עושה שימוש. 

איכות עדשות המולטיפוקל באה לידי ביטוי בכל פרט בהן, כל פיקסל בעדשה מחושב ומותאם בצורה אישית ואינדיבידואלית ללקוח. העדשות הן ברמה הגבוהה ביותר, כולל גם איכות הציפויים וניתן לבחור בציפויים מיוחדים לנהיגה, ציפויים מיוחדים נגד סינוור, או של קרינת האור הכחול של מסך המחשב.

מפתיע לומר, אך אין שני אנשים שירכיבו בדיוק את אותה עדשת מולטיפוקל, גם אם הם בעלי אותו מספר בקוצר/רוחק ראייה. השוני נובע מהצרכים ומהדרישות האינדיבידואליות של כל אדם. למשל, נהג משאית שנוהג ברחבי המדינה, הוא בעל צרכים ראייתים שונים לחלוטין ממהנדס בניין שקורא מפות תוך כדי עמידה או מרוקח בבית מרקחת שעיקר עבודתו בקריאה של טקסט קטן במיוחד, לכל אדם הרגלי חיים שונים ואלו הדברים שנלקחים בחשבון בעת התאמת משקפי מולטיפוקל. 

כיצד מתאימים משקפי מולטיפוקל?

כאן אנחנו מגיעים לעיקר והוא, איך אנחנו מתאימים משקפי מולטיפוקל ללקוח? בהתאמת העדשות עלינו לקחת בחשבון מה הם המוקדים החשובים עבור הלקוח? מה הצרכים שלו ומה המאפיינים של שגרת יומו. אנחנו מאמינים שהדרך להתאמה המושלמת של עדשות מולטיפוקל עוברת בהקשבה מלאה ללקוח ולצרכיו. 

בשלב הראשון אנחנו מבצעים תשאול ללקוח על מנת שנוכל להבין באמת את הצרכים הייחודיים לו. הלקוח יישאל לגבי תחום העיסוק שלו, האם הוא שמאלי או ימני, כמה שעות ביום הוא מבלה מול המחשב? כמה שעות ביום הוא מבלה בנהיגה? בכלל, איך השגרה שלו נראית? מה הוא עובר במהלך היום ומה ההתנהלות שלו? מתוך המאפיינים הללו נגזור את הצרכים הנדרשים לו ומשם נרכיב את העדשה המתאימה לו ביותר. 

השלב הבא בהתאמת משקפי מולטיפוקל היא בדיקת הראייה. כאן מדובר בבדיקת ראייה שונה מבדיקות ראייה שאנחנו רגילים אליהם. פרט לראייה עצמה אנחנו בודקים את הטווחים הנדרשים ללקוח, תנועות הראש האופייניות לו, מנח הראש – האם נוטה לכיוון ימין או לכיוון שמאל וכן הלאה.

גם בחירת המסגרת חשובה

אמנם אנחנו מבצעים גם בדיקת ראיה קפדנית וגם ההתאמה אישית ללקוח, אך התפקיד שלנו לא מסתיים בבחירת העדשה הנכונה. כאשר מדובר על משקפי מולטיפוקל  גם בחירת המסגרת היא קריטית. 

בחירת המסגרת נוגעת לא רק להיבט של נראות ואופנה, אלא גם מה הכי נכון לפנים, כיצד המשקפיים מונחות על האף מבחינת נוחות וזווית. למשל, אצל כאשר אנחנו יושבים מול המחשב, יש זווית מסוימת למשקפיים על הפנים, וכאשר אנחנו קוראים הזווית משתנה. המשקפיים חייבים להתאים למנחים השונים וכמובן לאפשר ללקוח נוחות מירבית שכן מדובר במשקפיים שמרכיבים כל היום וכל הזמן.

יש כמובן גם התאמה ויזואלית ואנחנו בוחנים איך משתלבים המשקפיים מבחינת מראה ובהיבט האופנתי. אגב, גם מבחינת העיצוב, יש מגוון גדול של אפשרויות איכותיות וטובות.

האם משקפי מולטיפוקל יקרות?

מדובר במשקפיים שמשמשים את המרכיב אותם לטווח הארוך וגם חוסכים רכישת זוגות נוספים. השימוש במשקפי מולטיפוקל מייתר רכישה נפרדת לראייה מקרוב ומשקפיים נוספים לראייה מרחוק. ניתן גם להתאים את משקפי המולטיפוקל לשמש.

אף שהעדשות מולטיפוקל יקרות מעדשות משקפיים "רגילות", לטווח הרחוק מדובר בפתרון יעיל וחסכוני. פתרון אחד לכל הטווחים, לכל שעות היום ולכל הצרכים. 

יש משקפי מולטיפוקל המיועדים לילדים. מדובר על מקרים שכיחים פחות, והעדשות מותאמות בהמלצת רופא מטפל, לרוב במקרים של פזילה או של בעיות ראייה מורכבות.

משקפי מולטיפוקל באופטיטק

במרכז אופטיטק – אנו משתמשים במיכשור וציוד מתקדם וחדיש, המאפשר ביצוע בדיקות ראייה והתאמת משקפיים באופן מדויק יותר, בהתאם לגיל, למצב הבריאותי של המטופל ובהתאם לצורך.

אנחנו מאמינים בשירות חם ואישי, ומלווים את לקוחותינו צעד בצעד עד להתאמת עדשות המולטיפוקל המתאימות להם ולצרכים הייחודיים שלהם.

הצוות שלנו מיומן ומנוסה וישמח לסייע לכם במציאת הפתרון המתאים בדיוק לכם. 

שיתוף המאמר

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע”מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון הרגיל של בית העסק הוא 04-6248087

 

דילוג לתוכן